Nie spal się na starcie! - kampania społeczna Fundacji Aflofarm » Złote Przeboje - radio, muzyka, wiadomości, quizy
Strona Główna > Nie spal się na starcie! – kampania społeczna Fundacji Aflofarm

Nie spal się na starcie! – kampania społeczna Fundacji Aflofarm

Fundacja Aflofarm, organizator antynikotynowej kampanii społecznej „Nie spal się na starcie”, której głównym celem jest rozpowszechnianie idei, że nie warto zaczynać palić, ma zaszczyt zaprosić do udziału w kampanii, obejrzenia filmu edukacyjnego i dyskusji na temat profilaktyki antynikotynowej wśród młodzieży.

Fundacja Aflofarm, organizator antynikotynowej kampanii społecznej „Nie spal się na starcie”, której głównym celem jest rozpowszechnianie idei, że nie warto zaczynać palić, ma zaszczyt zaprosić do udziału w kampanii, obejrzenia filmu edukacyjnego i dyskusji na temat profilaktyki antynikotynowej wśród młodzieży.

„Nie spal się na starcie” jest ogólnopolską akcją antynikotynową skierowaną do młodzieży w wieku 12-16 lat, celem której jest zapobieganie wpadaniu w sidła nałogu nikotynowego. Kampania została objęta patronatem honorowym Minister Edukacji Narodowej. Patronami instytucjonalnymi są Instytut Zdrowia Narodowego Centrum Zdrowia Publicznego i Higieny, Centrum Onkologii-Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna.

Głównym celem akcji jest promowanie zdrowego trybu życia, budowanie świadomości wśród młodzieży na temat szkodliwości palenia i postaw dbania o własne zdrowie oraz odpowiedzialności za nie. Poprzez edukacyjny film i nasze działania chcemy pokazać młodym osobom, że nie warto sięgać po pierwszego papierosa i wpadać w sidła nałogu, który może w sposób znaczący wpłynąć na nasze życie.

Ważnym elementem kampanii jest film edukacyjny, którego premiera odbyła się 10.01.2018 w kinie Atlantic w Warszawie. Film przygotowany jest w formie dokumentu, w którym wystąpili m.in. Natalia Lesz, obecna Miss Polonia i Mister Polski, Maciek „Gleba” Florek i inni.

Dlaczego problem palenia papierosów wśród młodzieży jest tak ważny?

– Problem palenia papierosów wśród młodzieży jest ciągle aktualny – dzieci zaczynają eksperymentować z paleniem już w V i VI klasie podstawówki (źródło: Min. Zdrowia), a w wieku 13 lat już ponad połowa z nich przynajmniej raz spróbowała papierosa (źródło: WHO)

– Codziennie w Polsce papierosa po raz pierwszy próbuje 500 nieletnich chłopców i dziewcząt. W skali roku to 180 tys. młodocianych, którzy wypalają rocznie ok 4 mld sztuk papierosów.

– Obecnie pod względem liczby palących 15-latków wyprzedzamy prawie wszystkie kraje europejskie. Gorzej od nas wypadają tylko: Rosja, Albania i Łotwa.

– Palenie szkodzi bardziej dzieciom niż dorosłym, powoduje wśród palących młodocianych 2-krotnie częściej chorobę niedokrwienną mięśnia sercowego niż u niepalących, jest przyczyna astmy, duszności i wielu innych groźnych chorób.

– Młodzi palący maja gorsze wyniki w nauce (raport UCLA) gdyż palenie wpływa rozwój kory przedczołowej mózgu.

– W 99% przypadków osób uzależnionych od narkotyków, palenie tytoniu było pierwszym tego typu doświadczeniem i bramą do świata innych uzależnień.

– W Austrii po wprowadzeniu podobnych programów profilaktycznych częstość palenia u 15-latków udało się ograniczyć o 50%.

Wierzymy głęboko w potrzebę przeprowadzenia tej akcji, jesteśmy osobiście zaangażowani w walkę z paleniem. W swoim najbliższym otoczeniu wśród rodziny i znajomych widzimy do jakich zmian zdrowotnych i życiowych tragedii mogą prowadzić takie uzależnienia. Jest to dla nas coś więcej niż zwykła kampania i nie traktujemy jej w sposób komercyjny, lecz myślimy o niej w kategoriach odpowiedzialności i misji, jaka spoczywa na naszej firmie w obszarze inwestowania w zdrowie kolejnych pokoleń młodych Polaków.

Ambasadorami akcji są:

Natalia Lesz – piosenkarka i aktorka Siostry ADiHD – prezenterki 4Fun.tv, właścicielki marki Fit and Jump Izabela Krzan – Miss Polonia Jan Dratwicki – Mister Polski Maciej „Gleba” Florek – juror You Can Dance, tancerz i choreograf

Serdecznie zapraszamy do udziału!