Strona Główna > Nowa wersja hitu Queen, czyli muzyczny apel do Europy

Nowa wersja hitu Queen, czyli muzyczny apel do Europy

Oto ogólnoeuropejski projekt muzyczny: młodzi artyści z 28 krajów UE łączą siły w coverze „Friends Will Be Friends” Queen. Posłuchajcie!

Oto ogólnoeuropejski projekt muzyczny: młodzi artyści z 28 krajów UE łączą siły w coverze „Friends Will Be Friends” Queen. Posłuchajcie!

50 organizacji pozarządowych z 25 krajów, w tym niezależny politycznie proeuropejski sojusz Alliance4Europe stara się zmobilizować trzy miliony dotychczas niegłosujących osób do wzięcia udziału w wyborach europejskich 26 maja.

13 maja 2019 roku Alliance4Europe wysłał głośny muzyczny apel do całej Europy. Tego dnia wystartowała kampania #vote4friendship, w ramach której 30 artystów z 28 krajów członkowskich wspólnie zaśpiewało przebój Queen „Friends Will Be Friends”, który zespół udostępnił w tym celu nieodpłatnie. Wspólny teledysk został wyemitowany w całej Europie.

Zobaczcie sami!

Kampania Alliance4Europe jest skierowana przede wszystkim do młodych obywateli UE, którzy przechodzą nad osiągnięciami Unii Europejskiej do porządku dziennego, ale w większości przypadków nie idą na wybory. Gdy wybierano skład Parlamentu Europejskiego na kończącą się wkrótce kadencję, tylko 43,09% wszystkich uprawnionych wyborców oddało swój głos.

Obok muzyków, w materiale pojawili się również mieszkańcy wszystkich krajów Unii Europejskiej, którzy wspólnie wyrazili poparcie dla proeuropejskiego przesłania kampanii. Uczestniczący w projekcie wykonawcy to m.in. niemiecka wokalistka soulowo-funkowa Oceana, piosenkarz Virgul z Portugalii oraz szwedzka alt-rockowa grupa Normandie. Polskę reprezentuje Marcin Sójka. Artyści angażują się w kampanię nie tylko muzycznie, ale także wyrażają swoje poparcie dla idei ogólnoeuropejskiej przyjaźni w naładowanych emocjami wideo-komentarzach, którymi aktywnie dzielą się ze swoimi europejskimi fanami i sympatykami.

Od 13 maja w komunikacji miejskiej i na ulicach polskich miast zagoszczą plakaty z pracami artystów z całej Europy. Każdy plakat z cyklu „pencil friends” to wspólna wizja artystów pochodzących z 2 różnych krajów Unii Europejskiej. Grafiki w artystyczny sposób pokazują, jakie korzyści daje członkostwo w Unii Europejskiej oraz podkreślają, jak ważna jest jedność. Życiorysy i prace artystów zaangażowanych w projekt można niebawem znaleźć na Instagramie @alliance4europe.

Ponad połowa obywateli UE nie korzysta z przysługującego im prawa do głosowania w wyborach europejskich. W ostatnich wyborach do Parlamentu Europejskiego frekwencja wyborcza w całej Europie wyniosła 43,09 procent.

– mówi Sonja Stuchtey, inicjatorka i dyrektor zarządzająca Alliance4Europe. Ta założona w listopadzie 2018 roku organizacja pozarządowa sprzeciwia się temu zjawisku, prowadząc ogólnoeuropejską, multimedialną kampanię #vote4friendship („głos dla przyjaźni”). Celem tej inicjatywy jest zachęcenie dotychczas niegłosujących Europejczyków w wieku 18-35 lat do przerwania wyborczego milczenia i zmotywowanie co najmniej trzech milionów z nich do oddania głosu.

PReunion Bar to eksperyment społeczny i pierwszy element szerszej kampanii informacyjnej związanej z nadchodzącymi wyborami do europarlamentu. Czas spędzony w PReunion Bar miał skłonić młodych Polaków do refleksji, jak mogłyby wyglądać ich europejskie podróże, gdyby nie udogodnienia (takie jak brak kontroli paszportowej, przejść granicznych, bezpłatny roaming etc.), które zawdzięczamy obecnie Unii Europejskiej.

– komentuje Maia Mazurkiewicz, jedna z pomysłodawczyń PReunion Bar oraz kampanii #vote4friendship.