Impreza pod hasłem „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” to pomysł dla całych rodzin na kreatywne spędzenie Dnia Dziecka. Wyjątkowe atrakcje połączone zwalorem edukacyjnym przypomną onajważniejszych zasadach bezpiecznego podróżowania koleją.
To będzie niezapomniany dzień pełen wrażeń. Imprezę uświetnią znane aktorki: Wiktoria Gąsiewska oraz Joanna Jabłczyńska, ana głównej scenie wystąpi Natalia Zastępa, finalistka programuThe Voice of Poland. Dzieci imłodzież będą mogły spotkać się także zpopularnym vlogerem Mateuszem Ciawłowskim, który wramach „Kampanii Kolejowe ABC” na swoim vlogu przekazuje najważniejsze informacje obezpiecznym podróżowaniu pociągiem oraz ozasadach poruszania się po terenach kolejowych.
Podczas pikniku przewidziane są rozmaite atrakcje dla najmłodszych: gra terenowa, quizy znagrodami, koło fortuny, wielkoformatowa gra planszowa czy warsztaty kreatywne. Dodatkową rozrywkę będą stanowiły trampoliny, dmuchańce, skakańce, eurobungee, interaktywny spektakl teatralny oraz malowanie buziek. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli zdobyć wiedzę zzakresu pierwszej pomocy, adzięki wystawie fotograficznej przyjrzą się rozwojowi kolei wPolsce. Będzie również okazja do zrobienia wyjątkowych zdjęć wspecjalnie przygotowanej fotobudce.
Piknik rozpocznie się ogodzinie 11.00. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.
–Chcemy zachęcać dzieci irodziców do wspólnego spędzania czasu, wspólnej nauki izabawy. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas atrakcje zokazji Dnia Dziecka przybliżą całym rodzinom zagadnienia związane zbezpieczeństwem na obszarach kolejowych– mówi Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego –Wramach realizowanego przez nas projektu „Kampania Kolejowe ABC” przeszkolimy co najmniej 15 tysięcy uczniów iprzedszkolaków podczas 500 specjalnych lekcji wszkołach iprzedszkolach wcałej Polsce. Poza wizytami wplacówkach edukacyjnych organizujemy również wydarzenia specjalne. Oprócz wydarzenia wKrakowie zapraszamy także na kolejne pikniki rodzinne wramach „Kampanii Kolejowe ABC”, które odbędą się wwakacje wnajwiększych nadmorskich kurortach– dodaje Prezes UTK.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości iwzorce związane zodpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania ztransportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko 2014-2020.