„Top Gun” (1 września)
Kasowy szlagier filmowy, brawurowo łączący dynamiczną akcję, romans, przebojową muzykę oraz imponujące, zapierające dech w piersiach zdjęcia powietrznych akrobacji. Miarą sukcesu filmu były nie tylko pełne kina, ale i rekordowa liczba chętnych do służby w marynarce. Szkoła lotnictwa marynarki to wylęgarnia młodych orłów. Jeden z nich to „Maverick” Michaell (Tom Cruise), szalony i ambitny pilot, gotowy na wszystko, by być najlepszym. Pomaga mu w tym piękna instruktorka (Kelly McGillis), a lekcje z nią wkrótce przenoszą się poza klasę.
„Elvis” (2 września)
Historia Elvisa Presleya (Austin Butler) zgłębia złożoną, ponad dwudziestoletnią relację Presleya z Parkerem(Tom Hanks), która rozpoczęła się wraz z początkiem bezprecedensowej kariery piosenkarza, na tle ewoluującego krajobrazu kulturowego i końca amerykańskiej niewinności. Kluczowym elementem opowieści jest jedna z najważniejszych i najbardziej wpływowych osób w życiu Elvisa, Priscilla Presley.
„Licorice Pizza” (11 września)
Młodzieńcze zauroczenie dorastających w Los Angeles Alany i Gary’ego rozwija się na tle wielkich przemian kulturowych czasu. W rolach głównych Alana Haim i Cooper Hoffman, a także Sean Penn, Maya Rudolph, Bradley Cooper.
„Niespokojni” (11 września)
Leïla i Damien bardzo się kochają. Mężczyzna żyje w rytmie swojej choroby od epizodów maniakalnych do zapadania się. Leïla podąża za nim. Przychodzi jednak moment, kiedy nie jest już w stanie pogodzić bycia kochanką, żoną, matką i pielęgniarką. Choroba zaczyna zajmować w ich relacji tyle miejsca, że nie starcza go na nic innego. Romantyczna relacja pryska jak bańka mydlana. Jedno z nich wydaje się nieobecne w związku, a drugie w niego nadmiernie inwestuje. Co robimy, kiedy ta druga osoba nie jest tym, kim wydawało się nam, że jest? Kończymy relację czy właśnie dopiero zaczynamy?
„Vera śni o morzu” (24 września)
Film Kaltriny Krasniqi, zdobywca Nagrody Ingmara Bergmana dla najlepszego debiutu na festiwalu w Göteborgu, konsekwentnie rozsupłuje węzeł patriarchalnych zależności, których zakładniczkami są kobiety. Pozornie skonstruowany na kontraście pomiędzy wyemancypowaną Prisztiną i zakleszczoną w tradycji prowincją, dowodzi, że cała kosowska nowoczesność osadzona jest na przegniłych fundamentach korupcji, zmowy i mizoginii.
Polecamy również:
- Jej kuzynką była Audrey Hepburn! Zaskakujące ciekawostki o Księżnej Dianie
- Która polska artystka śpiewała ten przebój?
- Pamiętasz serial „13 posterunek”? Sprawdź swoją wiedzę! [QUIZ]