Czy cukier to cichy zabójca? To musisz wiedzieć o cukrze [PODCAST] » Złote Przeboje - radio, muzyka, wiadomości, quizy
Strona Główna > Czy cukier to cichy zabójca? To musisz wiedzieć o cukrze [PODCAST]

Czy cukier to cichy zabójca? To musisz wiedzieć o cukrze [PODCAST]

Dietetyczka kliniczna i psychodietetyczka Małgorzata Lenartowicz była gościnią najnowszego odcinka podcastu Jerzego Telesińskiego „Lekko, czyli czas na zmiany”. Co powinniśmy mieć na uwadze, jeżeli myślimy o królu słodkości? Koniecznie posłuchajcie rozmowy!

Cukier niejedno ma imię i nie za bardzo dobrą sławę, która nie ułatwia mu życia. Trudno też mu ten mit odczarować, gdy wokół tyle sprzecznych informacji na jego temat. W premierowym odcinku podcastu „Lekko, czyli czas na zmiany” Jerzy Telesiński próbuje się dowiedzieć, jak to z tym cukrem jest i czy faktycznie powinniśmy się go bać.

Dietetyczka kliniczna i psychodietetyczka – Małgorzata Lenartowicz – w rozmowie z Jerzym Telesińskim w podcaście Lekko, czyli czas na zmiany” odkrywa przed Wami wszystkie mroczne sekrety cukru.

Czy naprawdę powinniśmy bać się cukru? Jakie ilości cukru nie są dla nas szkodliwe? Na jakie produkty powinniśmy w szczególności uważać?

Posłuchaj rozmowy z Małgorzatą Lenartowicz:

Jakie są najważniejsze fakty o cukrze, o których warto pamiętać, jeżeli zdecydujemy się sięgnąć po słodkie i oddać się chwili zapomnienia?

  1. Cukier dodawany jest do wielu produktów spożywczych. Możemy go znaleźć m.in. w ketchupie, płatkach śniadaniowych, pieczywie, wodzie smakowej, jogurtach owocowych, słodkich napojach czy w wędlinach. Z tego względu w trakcie zakupów powinniśmy zwracać uwagę na etykiety i zwartość cukru w danym produkcie.
  2. Cukry dzielą się na cukry proste oraz złożone. Cukry proste najczęściej występują jako glukoza, galaktoza i fruktoza, a cukry złożone to m.in. pektyny, skrobia i celuloza.
  3. W naszej zdrowej diecie oprócz warzyw powinny znaleźć się również węglowodany złożone, czyli m.in. pełnoziarniste pieczywo, kasza gryczana czy brązowy ryż. Te produkty zawierają dużą ilość błonnika oraz składników mineralnych, które sprawiają, że odczuwamy dłuższe uczucie sytości oraz nie powodują gwałtownego wzrostu cukru we krwi.
  4. Cukier prosty to nie tylko cukier z cukiernicy, ponieważ znajduje się również w owocach, które są źródłem wielu składników odżywczych: błonnika, witamin oraz polifenoli, odpowiadających za hamowanie rozwoju wolnych rodników. W związku z tym nie powinniśmy z nich rezygnować, jeżeli chcemy ograniczyć cukier w naszej diecie.
  5. Dopuszczalna norma przyjmowanego przez nas cukru mieści się w granicach 5-10% naszego dziennego zapotrzebowania na energię i powinna być dopasowana do częstotliwości naszej aktywności fizycznej.

Podcast „Lekko, czyli czas na zmiany”

Jerzy Telesiński porozmawia z ekspertami na tematy związane ze zdrowym stylem życia, z którym nie zawsze jest nam po drodze. W jego najnowszym podcaście „Lekko, czyli czas na zmiany” nie zabraknie odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, w których odczarujemy fakty i mity na temat zdrowia i odżywiania.

Nowy odcinek podcastu „Lekko, czyli czas na zmiany” w każdy czwartek o godz. 19 na www.zloteprzeboje.pl, platformach streamingowych (Spotify, Apple Podcasts) oraz oficjalnym kanale YouTube Radia Złote Przeboje. Zapraszamy!

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *